Mennyi időt töltsünk a levegőn a gyerekkel ilyen hideg napokon?

sziasztok! 
sokan kértetek már tanácsot tőlünk gyerekcipő ügyben, de a mostani téli időjárás felvet még egy fontos kérdést a kisgyerekes anyukáktól: MENNYI IDŐT TÖLTSÜNK A LEVEGŐN A GYEREKEKKEL ILYEN HIDEG IDŐBEN? 


Nos, mióta gyerekeim vannak, elmondhatom, hogy sosem volt ennyire rendszeres a napi rendem, sőt, néha már túlon túl ragaszkodtam az időrend betartásához, és ez mellett a nap fénypontja volt, amikor a szürke hétköznapokon a lakás négy falát elhagyva, kitágítottam a légteremet a közért-posta-játszótér háromszögre. 
A napi levegőzés nem maradhat el, ha már picibaba, kisgyerek, vagy például óriási mozgásigényű óvodás gyermeked van! 
Amikor még csak a babakocsit tologattam, és nem ismertem senkit sem a környéken, a babakocsi és a kisbabám volt a legjobb társaságom :) 
Sétáltunk délelőtt, délután. Amikor beköszöntött a nyár akkor annyit változott csak a nyári séták ideje, hogy a délelőtti séta reggelre tolódott, a délutáni séta pedig inkább estére, de sétáltunk, babakocsit tologattunk, majd játszótereztünk, kirándultunk, ha kellett, ha se :) 

Nem volt kérdés, hogy van-e kedvem menni, vagy se...a gyerek napirendje megkívánta a rendszeres levegőzést! Ha pedig sztrájkolni támadt volna kedvem, egyből a gyerkőc is megérezte, hogy valami nem stimmel, borult minden...szóval jobbnak láttam, ha tartom magam a rendszeres napi sétához, levegőzéshez. 

Szerencsés vagyok a tavaszi születésű gyermekeimmel, mert mire beköszöntött a tél, a dermesztő hideg, addigra már 8-10 hónaposak lettek a fiúk, így már úgy gondoltam, hogy elég erősek ahhoz, hogy ilyen dermesztő hidegben is sétáljak velük. Jajj de jól tettem! Imádtak a hidegben aludni a babakocsiban, Én meg róttam a köröket a hidegben! 
Nézegettem a környező lakások, házak karácsonyi fényeit, tudtam minden kerítésnél, hogy hol milyen kutya lakik, néztem az új házak építkezését (ha épp dolgoztak a munkások), láttam az egész új lakópark felépítését tégláról-téglára, mert babakocsiztunk, amikor meg már nagyobb volt a gyerkőc akkor arra motoroztunk - mert ugye a játszótéren egy helyben álldogálni hideg volt, szóval sétáltunk, motoroztunk - később futóbicikliztünk. 
Amikor persze már elkezdődtek a játszótéri időszakok, összeismerkedtem "hasonszőrű" anyukákkal, és már csapatokba vergődve, jéghidegre fagyva, de levegőztünk, sétáltunk. 
Azt kell mondjam, hogy életem legszebb időszaka volt - sosem volt ennyire rendszeres az életem, mint a gyeses évek alatt :)

Ha viszont nálatok úgy alakult, hogy nyáron, vagy ősszel, esetleg most télen született a babátok, akkor a levegőzést az alábbiak szerint javaslom (védőnőnk is ezt javasolta mindig): 
Amikor eljön az altatás ideje, akkor öltöztesd fel a babádat a téli overáljába, és vagy a babakocsiban, vagy a kiságyában altatva, nyisd rá az ablakot, és hűtsd le a szobát amennyire tudod, de ne túl hidegre, hogy azért meg ne fázzon....és hagyd hogy gyermeked egy jót aludjon a hideg levegőn. 

Azért arra figyelni kell mindenféleképpen, hogy van-e ezekben a napokban szmogriadó, milyen a levegő tisztasága, mennyire ködös vagy szeles az idő...mert sajnos ezek a környezeti tényezők felboríthatják a napirendet. Nem biztos, hogy a nyitott ablaknál alvás, vagy a hidegben sétálás jó ötlet, ha rossz a levegő és/vagy fúj a szél. Ekkor bizony ki kell hagyni arra a napra a levegőzést. 
Amikor már sétál, motorozik, biciklizik gyermeked, akkor nagyon fontos, hogy olyan lábbeli és ruha legyen rajta, amiben nem fázik. Viszont arra is kell figyelni, hogy le ne izzadjon ilyen hidegben. 
Ezért fontos például a téli bundás gyerekcipőknél, hogy mind amellett, hogy bent tartják a meleget, ne izzadjon bele a gyerek lába, jól szellőzzön. Ezért érdemes olyan cipőt választanod, ami bőrből, velúrból készült, mert ezek légáteresztőek! 

Gyere és látogass el gyerekcipő-üzletünkbe, vagy rendelj online webáruházunkból: 
Címünk: 1164 Budapest, Felsőmalom u. 3/c (16. kerület)


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése